söndag 24 augusti 2008

Sent

idag har vi varit hos min svärfar och hans fästmö. det känns så fånigt att skriva så. vi har varit hos "farfar och lilli" kort och gott. trevligt. promenerade ut på amundön och det är så vackert där. fick till och med lite solbränna i ansiktet. ester ville inte ligga i vagnen så hon fick åka ergon. ellen sov så gott i havsluften. det blev sent så barnen kom inte i säng förrän vid halv tio/tio. men vad gör väl det?

ester kan stå på alla fyra nu. hon blir så arg när hon inte kan krypa. mitt otåliga barn.

känns som att öronen är bättre. sista dosen med Kåvepenin i morgon. ester hostar dock som en gammal trasig bil.

dricker te nu. vi köpte nya mobiler idag. tydligen så var det dags nu. och ärligt så har min rosa motorola inte varit någon höjdare. så nu blev det svenskt. någon ericsson med något nummer efter. varför döper de mobilerna till så sjukt tråkiga saker? varför kan de inte få kuliga namn? blir lättare att komma ihåg då också. måste skriva ett brev till ericsson. J håller på och grejar med mobilerna nu. vi tog likadana. eller ja, J valde åt mig också. mitt ointresse för tekniken är skrämmande. jag vill mest kunna ringa med min. och skicka sms. det är sånt jag gör med min telefon. J säger att man kan göra massa annat också. men jag... är helt enkelt inte intresserad av sånt. det är som att öronen slutar fungera och liksom stänger sig när han börjar prata om sånt. samma gäller för datorer.

night night.

2 kommentarer:

Evelina sa...

Haha!
Morsa som man är, tänkte jag på leksaken "mobil" som man hänger ovanför sängarna, liksom rosa och allt, dock fattade jag inte hur en "motorola" såg ut. När det kom till "nya ericsson" trillade poletten ner.
Tappar man fler hjärnceller när man varit gravid med två?

Linda sa...

helt klart tappar man hjärnceller. ibland blir jag nästan orolig för mig själv. förr var jag, inte för att skryta eller så, en hyfsat intelligent tjej. skärpt liksom. nu är jag helt blåst. hoppas några hjärnceller återkommer...annars vet jag inte hur det ska gå...