tisdag 24 mars 2009

Bra saker

bra saker idag:

mamma hade med sig de nya gardinerna till vårt sovrum
VI HAR FÅTT DAGISPLATS I AUGUSTI PÅ "VÅRT" DAGIS!!!
solen sken
kul att jobba några timmar
det gick bra för mor och far att passa barnen

mindre bra saker:

ellen ramlade och har nu fyra blåmärken i ansiktet, tre i pannan och ett på näsan (!)
småtjejerna hostar och snorar rätt bra


så härligt med dagisplatsen. är så glad. E blev jätteglad också. helst vill tokstollan ha dem på samma avdelning, säger hon. jag tänker att det kanske är skönt för henne att få vara ifred från dem lite... men så tänker kanske bara jag. E kanske vill ha koll på dem? vad vet jag.

ska se om jag kan lägga in lite bilder i datorn nu.

kramkram

6 kommentarer:

Linda sa...

Härligt med dagisplats, själv vet jag inte ännu vart Wilgot hamnar, men förhoppningsvis det vi sökt som förstahandsval, vad söta tjejerna har blivit, riktigt stora.

Anonym sa...

Sååå skönt att det ordnade sig med dagisplatsen!

Mindra bra med förkylningar och blåmärken. Tur våra frön är så tåliga som de är ändå!

Vi kan hålla träffen öppen fram till torsdag, det är helt okej för mig! Vi kan höras på morgonen ang sjukdomar eller så!

Kram Vikkan

1+2-barnsmamma Carola sa...

Åh, skönt att få in dem på samma ställe. Grattis.
Vi har haft våra på samma dagis och avdelning i 1 år (till hösten börjar storsessan skolan, då får vi gå till två ställen igen). Det går jättebra. Tror inte att de små är på sin storasyster så mycket men det är en skön trygghet ändå. För oss föräldrar är det skönt att bara behöva kommunicera med personal på ett ställe.
Kram

Evelina sa...

ÅÅÅHH så skönt att dagisfrågan är klar!
Ett huvudbry mindre.
Blåmärken är klädsamt ju ;-)
Kram

Anonym sa...

Skönt att det har ordnat sig med dagis!

JAg är vrålförkyld! Blä. Och har ju varit det ett tag. Så ni ringde jag "vår" doktor eftersom ögoninfektionen inte vill släppa och snoret är i en grön nyans som inte ens går att beskriva och det känns oroväckande i bihålorna. Så nu har jag penicillin och ögonsalva. Förmodligen fit for fight till på lördag!

kram

"Monas idé och design" sa...

Kul blogg du har min söta tös. Båge nummer 1 Prada tycker vi i Skårtorp är den snyggaste på dig.
Mamsen