söndag 29 mars 2009

Tiden

jo, tiden. den räcker inte för mig. hinner inte allt jag vill. så många saker. nu har vi dessutom "förlorat" en timme. kris och panik.

igår var jag på stan med min vän L. vi skulle fika lite och sen gå på stan. vi fikade LÄÄÄÄNGE och hann inte gå på stan så mycket. tiden verkligen FLÖG fram när vi satt där.

sen igår på kvällen var en annan kompis förbi med sin kille. kul, första gången jag fick träffa honom. nice. han visste hur han skulle charma en småbarnsmammas hjärta - genom att vara söt mot barnen. succe!

idag har vi varit på Freeport i kungsbacka. shoppat 2 par jeans till mig... jag försöker ibland med olika sorters jeans. men Levi´s är trots allt bäst. vi är liksom kompisar Levi och jag. jag köpte ett par lite mer loose och ett par lite mer "jag är snygg och prydlig"-jeans. ni hajar nog vad jag menar.

sen var svärmor med vän och barnens farbror här på middag. så trevligt.

en bra helg har passerat. livet ler. ellen&esters förkylning är på tillbakagång och det känns också skönt. hostan blev inte sååå långvarig denna gång. de hostar fortfarande lite men inte på varannat andetag som för ett par dar sen.

ska lägga in lite bilder sen. annars just nu: ester klättrar. ellen härmar ord. E är söt som socker och har börjat använda klocka. hon sover till och med med klockan så att hon ska "se tiden om hon vaknar".

nog tjôtat för idag. blir inte många vettiga ord när jag känner mig lite smått jagad.

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det var en händelserik helg! Tusen tack till dig och din mamma om tyget jag har på väggen. Ska försöka göra en tavla av det, det är alldeles för fint för att klippa i! :-)