söndag 22 mars 2009

Ruhe in the house

ruhe är tyska och betyder lugn.

J och E är på tårtkalas hos J's kompis som fyllt år i veckan. jag har precis lagt småplupparna. klockan är tjugo över sju. när J och E gått förut kom jag att tänka på att jag ALDRIG lägger småtjejerna själv. de få gånger J har varit iväg har jag alltid bjudit hit mamma eller någon kompis. idag var jag iallafall själv och de var söta som socker och somnade sött i sina sängar. ester somnar oftast in lite vid bröstet efter vällingen och läggs sedan i sängen. ellen får rapa lite efter vällingen och eventuellt leka lite lite innan hon vaggas till hon ser sömnig ut och sedan läggs i sängen. gick lätt idag eftersom ellen roade sig själv med att plocka pixiböcker i och ur en låda medan jag ammade och la ester. mina fina tjejer!

så konstigt det känns när inte J och E är här och med i vår kvällsrutin. de kommer nog snart. E ska ju lägga sig också.

annars idag. min kompis S var här. så fin! vi gick en prommis efter lite pannkakslunch. mysigt. alltid bra att ventilera sig medan man går. som att hjärnan jobbar bättre då. hoppas det gick bra sen, S! ;)

nej, nu ska jag slappa slappa slappa hela kvällen, tror jag. jo, de där orkidéerna som jag tänkt vattna nu i några veckor. kanske borde ta tag i dem ikväll. vi får se. spännande liv jag lever, va?

har jag sagt att J och jag ska på U2 i sommar. betalade biljetterna idag. ska bli kul! bara 4 månader och 9 dagar kvar;) fnissar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du haft en skön kväll, man behöver lite egentid ibland.
Blir nästan lite avis på att du ammar fortfarande, saknar det så himla mycket trots att det var ca 2 månader sedan jag slutade, trodde man skulle kunna släppa det snabbare.

Linda sa...

jo, ibland är jag glad över amningen. ibland känner jag att jag nog måste sluta snart. men så länge det funkar...så funkar det...