torsdag 12 mars 2009

Cous cous 2

E säger att hon mår illa och har ont i magen. hoppas INTE det är någon mystisk kräksjuka på intåg. vill inte!

nu lite om radio. och om att bli intervjuad. i förra veckan fick jag ett mail av en journalist som jobbar på Sveriges Radio, P1. hon hade läst min blogg och var intresserad av att ställa lite frågor till mig. de gör en programserie om föräldrar idag och om att vara den perfekta föräldern. som ni bloggläsare vet, är ju detta något som stöts och blöts i bloggen typ nästan varje dag. jag tackade självklart JA eftersom jag var alldeles för nyfiken för att tacka nej. nej är ju så mycket tråkigare än JA, eller hur? jag mailade tillbaka och igår ringde hon och frågade om hon fick komma hit. så idag har hon varit här ända från huvudstaden. hon träffade oss mellan ett och sex och intervjuade både J och mig. gissar att hon fångade upp lite sorl från barnen också ;) hon tog lite foton till deras hemsida också. iallafall så vet jag inte hur mycket av oss som kommer att komma med i programmet. men ändå. känns kul! journalisten var jättetrevlig och bra på alla sätt och vis. frågorna handlade mycket om krav på sig själv i rollen som förälder osv. jag skulle kunna hålla på och hypa mig nu och vara supernojjig över hur jag kommer låta (gnällig, tråkig, för mycket göteborgsdialekt, naiv, flamsig, brådmogen, lillgammal, snusförnuftig, patetisk mm) men jag tänker låta bli det. jag var mig själv. svarade på hennes frågor efter bästa förmåga och nu får det bli som det blir. jag vet ju vem jag är hur jag än låter i radio. om jag ens kommer med i radio. skrattar för mig själv. detta var ett kul äventyr. programmet heter Tendens, och för oss P1-töntar så känns det ju extra hedrande att få vara med i ett så pass seriöst program ;) nog om radio och detta. när programmet sänds meddelas för intresserade senare.

var på öf idag innan hon, journalisten, kom hit. kuligt! i morgon blir det nog öf här i byn, om ingen blir sjuk över natten förstås. tänker på E's lilla onda mage.

veckans nya recept smakade supergott.

vad händer mer då? vet inte riktigt.

jag har på mig min nya coola skjorta idag som jag köpte när jag var på stan med S. jag är jättefin. bara en liten detalj. hur kunde jag köpa en skjorta med tvättråd 30 grader och fintvätt? hur ska den typen av tvätt få bort fläckar av diverse barnkladd och allmänt mojs. mindre bra köp. skjortan får bli mitt nya nattlinne om inte fläckarna går bort.

vet ni: mina barn är de bästa i världen!

7 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Spännande med radioprogrammet! Jag tänker lyssna! :-)

Anonym sa...

cool du är som är med i radio! måste få veta när programmet sänds.

Linda sa...

jag ska berätta när de sänds. hon kommer att maila mig med info. klem!

Anonym sa...

Va kul med radio vännen. Du är ju min föräldrarförebild så kan inte tänka mig att det kommer att låta annat än hur vettigt som helst.

Kom på att jag verkligen måste ringa dig, har ju en massa att berätta.

Puss

PS: Kom vi inte fram till att skjortan nog ändå skulle tåla 40 grader, det tror jag. DS.

Evelina sa...

Haha P1-nörd, du e ju rolig!
Jag är då en Rix-fjant.
Spännande, måste lyssna1
Kram kram
Ps, jag som var helt övertygad att mina kids var de bästa. hmmm.

Anonym sa...

Vad kul det låter med radio. Du måste varna så man hinner tuna in i tid.

Linda sa...

sofia, blir NYFIKEN!!! ska testa 40 grader.

söta alla ni andra! kramar!