torsdag 26 mars 2009

Fullt hus

E har tre kompisar hemma. igår hade hon två hemma. alltid fullt hus här. alltid liv och rörelse. härligt! när jag var liten fick alltid alla komma hem till oss. alla fick alltid äta hos oss om de ville. alla är välkomna, var temat liksom... och det vill jag föra vidare. känns bra att jobba efter temat "alla får vara med".

J leker med småtussarna på deras rum.

jag är ensam vid datorn och har "egentid" för första gången idag. eftersom ellen och ester är förkylda/sjuka blir det extra intensivt.

målaren var här idag också. målade lite snickerier som han "glömde" sist han var här och tapetserade åt oss hösten 2007.

egentligen skulle vi farit till borås i morgon för att hälsa på min lilla farmor. men det blir inget med det. vill inte smitta ned farmor och jag vill inte heller ta med mig två snoriga gnällspikar i bilen till borås... får bli kanske nästa vecka?

nu ska jag laga mat. har förresten tokångest när det gäller maten. känns som det har varit väldigt mycket halvfabrikat på det senaste. skärpning Linda!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Och jag har käkat våfflor tre mål på raken :-o

Anonym sa...

Gillar också det tänket. Hoppas jag kommer ihåg det när Lilly kommer hem med kompisar.
Kommer själv ihåg hur vissa kompisars föräldrar bara lagade mat till sin egen familj och hur "ivägen" man kände sig. The more the merrier.
Min skrutt har också feber här idag, känner igen det där med nära.

Ps. Såg du babel igår? John Ajvide Lindqvist var med. Har för mig att du skrev ngt som "undrar vad han är för en". Det var kul att höra honom prata om vad han fick allt ifrån.

Linda sa...

aj, missade babel. typiskt.

våfflor tre mål på raken är jättebra!