tisdag 3 mars 2009

Jobbet

kändes bra på jobbet idag. mina söta arbetskompisar hade köpt tulpaner! så gulliga. allt är nytt och allt känns stort och svårt, som det brukar på nya jobb. MEN det känns bra. nu börjar min inskolning och det känns bra att få göra lite timmar innan jag börjar på riktigt. då är jag liksom inte helt grön när jag väl börjar sen. det är en annorlunda känsla också att ha ett fast jobb. jag kommer inte göra det här liksom bara några månader eller så. jag kommer antagligen göra det i flera år. jag kan göra det till "mitt" på ett sätt som jag inte kunnat tidigare. så spännande!

hemma var allt lugnt. barnen har det så bra med sin far så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du blev mottagen så fint av dina nya arbetskamrater. Jag skulle bli jätterörd om jag fick blommor redan första dagen.

Härligt att du fick jobbet du inte trodde du skulle få...! *thihi* Låt oss hoppas du blir kvar där många år!

Kram Vikkan

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ja vad fint att du fick ett sånt välkomnande! Och alla jobb borde starta med en mjukstart nån tmme här och där (speciellt efter förädraledigt!)... Man blir ju helt matt att börja på heltid direkt!