onsdag 18 mars 2009

Kommentarer

blir glad över kommentarerna, flickor!

idag var jag och träffade två gamla barndomsvänner. sååå roligt! den ena, L, har en pojk på 10,5 månad och den andra, E, har två pojkar som är 2,5 år och den andra 7 månader. vi fikade och hängde lite. så mysigt. L hade så fint hus. hennes man är snickare. det var kul å ses. barnen var så fina. kul å träffa lite killar också. ellen och ester trivdes bra! L's pojke hade MASSOR av leksaker. kul!

J var hemma idag och passade på att städa och röja och fixa. slängde återvinning (vi har lagrat i källaren ett tag) och lämnade bort grejor till loppisen som vi har här i "byn". min man, va! sicken kille!!!

E's kompis följde med hem från dagis. vi åt mellis i solen innan vi gick in. ytterligare två tjejer följde med E som var nöjd med att ha TRE kompisar hemma. så roligt att det är så mycket barn här. den ena flickan var hemma hos oss för första gången och hon är lite mindre än de andra. men de lekte så fint! mamman stolt.

en bra dag! så härligt med våren. blir helt nykär i allt! ljuset förändras och allt känns nytt på nåt sätt. hela lägenheten kändes ny idag. J hade röjt och solen lyste in och minde om en ljus tid. jag har kommit på att tjusningen med det svenska vädret är just växlingarna. övergången mellan vinter och vår. eller mellan sommar och höst. det är fantastiskt. men den växling som är nu är mer hoppfull. när sommaren somnar till höst är det mer vemod. nu är det hopp. men det där är ju personligt och jag vet flera som deppar om våren.

ellen och ester har en begynnande förkylning, tror jag. bara att vänta och se. men det hostas lite inifrån deras rum. hoppas vi slipper kräks som det ju kom MASSOR sist när de hade hosta.

det bubblar ur mig idag. vill skriva massor. MEN. jag ska hejda mig nu. snart kommer grey´s. sen kanske tidig kväll. varför är det så svårt att komma i säng?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir glad att du är glad! Hela ditt inlägg ikväll bubblar av massa POSITIV energi!

Jag tar åt mig av den!

Söta du...! Jag är himla glad idag...! Sprudlar av liv! *hihi* Jag tror min "springblues" har vänt!

Massa kram Vikkan

1+2-barnsmamma Carola sa...

Din glädje smittar av sig. TACK. Helt underbart med SOL. Precis ALLT går lite lättare och blir lite roligare. Nu längtar jag bara tills det blir såpass varmt att man slipper alla dessa kläder till barnen vid lämning!!!
Kram

Lindas trädgårdsblogg sa...

Du skriver så fint om våren! Visst är det härligt med sol och värme!!!