fredag 13 mars 2009

Nya skor

idag köpte E och jag nya vårskor till henne. snöblasket till trots. på tal om trots så är E i någon slags fas. faserna kommer och går. ibland blir jag bara helt uppgiven. min lilla, men stora, men lilla tjej... hur ska jag nå dig? i morgon ska E och jag till min kompis och fika efter skridskoskolan. lite egentid med E. kanske kan det göra gott.

kollade lite på "grillad" i svt. ikväll grillade de den där galningen Per Morberg. ganska roligt program även om jag mår dåligt om folk är fööör elaka. tänk er själva att sitta där i tv när folk pratar om ens tillkortakommanden och misslyckanden. mindre kul. programmet fick mig att tänka på spelet "orangino". inte alls likt, men ändå lite. hur beredd är man egentligen att höra "sanningen" om sig själv. eller den sanning som andra upplever... värt att fundera över.

1 kommentar:

Sofia sa...

Orangino är ett hemskt spel tycker jag, har till och med blivit ovän med folk när jag spelat det. Ganska hemskt tycker jag.
Puss