fredag 20 mars 2009

Faster

barnens faster är här och lagar mat idag. mys. vi har haft en bra fredag. öf på förmiddan och sen var vi ute E och jag medan ellen och ester sov i vagnen. E och jag köpte glass och åt i solen. så skönt! sen har E lekt med sin för tillfället bästis A. de är så fina när de leker!

E's andra kompis, L, som var här en sväng igår hade blivit magsjuk under natten. HOPPAS HOPPAS HOPPAS att vi slipper! ellen är lite ur form, märker jag. vi får se hur det utvecklar sig.

J har varit vikarie i skolan igår och idag och han pratar om barn som är utanför. hjärtat gråter. världen är tuff. tänker på mina egna små.

en detalj om öf. för någon månad sedan eller så kunde jag småprata lite med de andra föräldrarna och så. men nu är ellen och ester högt och lågt. ester ska absolut klättra upp på allt. ellen rymmer och gömmer sig för mig. jag har två ögon och de räcker inte riktigt. tur att jag har E som hjälper mig. min hjälte E! fattar inte hur duktig hon är. så fin! alldeles för fin. förväntar mig och kräver nog för mycket av henne. dåligt samvete runt höret hela dagen. min stora fina tjej! I love you.

ikväll hoppas jag vi slipper kräksjukor så vi får en trevlig myskväll. såg att J köpt godis till mig (oss).

pusspuss

när det gäller att stjäla utrymme i kommentarsfältet är det självfallet helt okej. bara roligt med kommentarer. det vet du! kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

fina fina du! hoppas att ni slipper magsjuka.

Om jag inte jobbade hade jag blivit knasig. mitt underbara fina jobb så härligt! och jag är så lycklig när jag går dit!

Linda sa...

så härligt att ditt jobb är så härligt!