måndag 9 mars 2009

Bubbel och nytt liv

dricker bubbelvatten.

idag har mor och far varit här. mina ljuvliga ljuvliga föräldrar. de är för bra för att vara sanna. på alla vis. jag kan inte med ord beskriva vad de betyder för mig. de ställer alltid upp. de finns alltid vid min sida. de stöttar mig alltid. jag vill bli ett sånt päron när jag blir stor också.

jag var med E på dansen idag. varannan vecka mamma. varannan pappa. så mysigt med de små prinsessorna som hoppar runt. så de koncentrerar sig! imponerad!

sen gick vi en promenad. såg snödroppar! men det var grått. grått grått grått. varför bor man i det här landet? vädermässigt är det helt obegripligt.

såg på "familjen annorlunda" idag och hjärtat värkte lite för trillingfamiljen. då de talade om första året och hur de inte mindes det. då de små barnen som var hos stödfamiljen sov på madrassen och hunden låg där och allt bara var vällingflaskor och nappar och allting så kom en tår. så fina barnen är! allihop. även om jag bara har tre barn så kan jag liksom känna igen mig i mycket i programmet. att få fler än ett barn på en gång ÄR ANNORLUNDA. allt är gånger två. och för vissa gånger tre. nu vill jag inte låta dum eller så men ibland möter jag mammor (tex på ÖF) som har barn tätt, runt 18 månader emellan sina barn. och de är ofta snabba att tycka att det är ungefär samma som att få tvillingar. jag säger nu inte att det är tuffare/bättre/coolare att få tvillingar. men det är INTE SAMMA. på 18 månader hinner MYCKET hända. barnet hinner lära sig MASSOR även om det självfallet är mycket litet. men jag ska nog inte ha så mycket åsikter hela tiden. jag vet ju inte hur det är att ha barn tätt. jag vet bara hur det varit för mig.

ska lägga in lite bilder också. i min dator är bilderna jättefina... men när jag lägger dem i bloggen blir de inte så bra. vad gör jag för fel? (saxi, vikkan - någon?)

3 kommentarer:

Evelina sa...

Jag tycker dina bilder är jättefina!
Du har så rätt i dina funderingar.
Kram kram

Linda sa...

kram kram tillbaka!

1+2-barnsmamma Carola sa...

Håller fullständigt med dig, känner inte heller att det går att jämföra att ha barn tätt med att ha tvillingar (kan inte ens föreställa mig hur det då ska vara med trillingar...). Även om jag inte vet hur det är att få barn riktigt tätt.
Dessutom har jag kommit på mig själv att jag inte riktigt känner att situationen med "bara" tvillingar är jämförbart med vår heller. Det jag många gånger har upplevt som mest intensivt är just att ha storasyster plus tvillingar, och då relativt tätt(2,5år för vår del).
Fast när jag var hemma med småttingarna läste jag en födelseannons i GP med en familj som fått tvillingtjejer 3 dagar före storasysters 1-årsdag... där ligger man i lä.