söndag 8 mars 2009

Halv åtta

ester SOVER. och har så gjort i 12 timmar ganska exakt. ester har alltså också börjat sova hela nätter "av sig själv". känns lite gött eftersom bvc-tanten senast sa att "nu är hon så stor så att hon aldrig kommer att sluta vakna på nätterna för att äta om du inte lär henne det". ellen och E vaknade vid halv sju och det var nog min tur att gå upp idag.

igår var vi ute hos mina föräldrar hela dagen. mysdag.

idag ska vi ta det lugnt. min före detta jobbarkompis kommer förbi på en fika. vi hade pratat om en prommis också men det ser VÄLDANS slaskigt och snöigt och regnigt och grått ute. vi får se.

trevlig söndag och trevlig KVINNODAG!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att lillstrumpan sover. Du följde mamma instinkten och du hade rätt. Det kan du ju säga till bvc tanten nästa gång. Då vet du att hon mår bra och att hon får i sig tillräckligt med mat så hon kan sova hela natten utan att bli hungrig. Så skönt. Det är så stor skillnad när man får sova hela natten.

Mina gick oxå upp kl 7 igår men idag vaknade inte Albin förren 9.30 och Siri sover fortfarande. Men hon var uppe och grejade inatt. När ska man få sova hela nätter? Det är ju inte så att jag är uppe massa gånger varje natt men nästan alltid en gång i allafall och nästan alltid så att vi vaknar med minst ett barn i sängen. Hur blev det så vi har ju aldrig haft dom i vår säng förut?

Linda sa...

sova hela nätter, ja, det dröjer nog för min del. Ebba sover ju oftast bra men kommer ofta över till oss eller så. så minst ett uppvak per natt räknar jag med för min del iallafall de närmsta 5-6 åren.