tisdag 31 mars 2009

Ljuset

idag var första dagen på LÄNGE som det var ljust i ellen och esters rum då de skulle sova. de har kvällssol i sitt rum och solen smet in vid sidan av rullgardinen. våren är nog här nu. snälla snö, kom inte mer. inte nu. sen.

vi var med i radio idag. så nervöst! men det kändes okej. en sak förvånar mig bara... jag pratar ju göteborgska. huga, så jag låter. jag som trodde jag snackade rikssvenska ;)

småbarnsproblem för stunden: griniga eftermiddagar, VÄGRAR sitta i matstolarna om maten är minsta ointressant, min snart 5-åring har ett humör från en annan planet och vi drar sällan jämnt känns det som...

glädje för tillfället: ester har också börjat snacka lite. och båda tjejerna älskar att kramas. så mysigt!!! så goa de är!

i morgon blir det borås för ellen, ester, pappa/morfar och mig. lilla farmor ska hälsas på.

2 kommentarer:

malin sa...

Precis lyssnat på intervjun..!
Ni har många fina tankar och åsikter! Det kommer ni komma långt med!!!

TvillingTur sa...

...har laddat ner programmet till ipod-en och ser fram emot att lyssna. har liksom inte haft tiden än, du vet hur det kan va. allt gott.
-tobias.